Eerste weekje in Afrika - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Corine - WaarBenJij.nu Eerste weekje in Afrika - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Corine - WaarBenJij.nu

Eerste weekje in Afrika

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

03 Oktober 2017 | Gambia, Brikama

Hallo allemaal!

Hier is die dan, m'n eerste blog vanuit Gambia.
Het is hier heel leuk, eerst was het wel ontzettend wennen.
De eerste dagen wou ik graag zo snel mogelijk naar huis, maar dat kan natuurlijk niet. Het voelde alsof ik in een film liep van Unicef. Er is zoveel armoede. Wij wonen daar midden in, maar wij hebben wel een aardig mooi huis! Wij wonen op een compound met een aantal buren.
Het is hier de gewoonte om elke ochtend de buren te begroeten. Dit gaat als volgt:
ik zeg: Salam maleikum,
de buren zeggen: maleikum salam,
dan zeg ik: nangaref,
dan brabbelen hun wat,
dan zeg ik: jammarek
en dan lachen ze me uit volgens mij, maar goed ze doen dat wel vriendelijk dus ik lach maar vrolijk terug.

Oja Mam, wassen kan ik niet, ze zeggen dat ik geen 'wasarmen' heb. dus de buurvrouw heeft alles voor mij gedaan... dit wou ze perse. dus ik heb de was alleen maar opgehangen. (opzich best chil)

S'ochtends vroeg hoor je de moskee, dit duurt van 5 uur tot 6 uur in de ochtend. Ik heb hier nu 2 keer door heen geslapen, dus misschien raak ik hier aan gewend.
Waar ik nog niet aan gewend ben is de markt. De markt stinkt ontzettend, op al het eten zitten 2565484231 vliegen en het vlees en de vis liggen of hangen gewoon buiten, terwijl het hier 36 graden is. (gevoelstemperatuur van 42 graden) echt bloedheet.

De groep is heel leuk! de eerste week zaten we met 8 meiden in een huisje voor 4 personen, dit was veelte krap. Maar nu hebben we een extra huisje, en dat is een stuk fijner! ik heb nu mijn eigen kamer (samen met Lisa), met allemaal leuke foto's van jullie.

Vorige week tijdens de introductieweek hebben we heel veel gedaan, alles werd voor ons verzorgd.
Er werd elke dag voor ons ontbijt, lunch en avondeten gemaakt. Dit was vaak niet te eten, maargoed, er waren een paar vrouwen de hele week, elke dag voor ons bezig. dus gewoon lachen, bedanken en eten.. De laatste dag zelfs met de handen op de grond, hier hou ik niet zo van, al die voeten naast die schaal..
We zijn naar een natuurpark met krokodillen en hyena's geweest, naar het strand, naar de plaats waar de vis word gevangen, naar een enorme markt (daar verdwaal je in) en natuurlijk ook een dagje strand! Dat was heerlijk!

Er zitten hier ook veel dieren, enorme slakken, apen, aasgieren en hagedissen. In ons huis zitten alleen spinnen en kakkerlakken. Ze hebben hier zelfs witte konijnen, ze lijken wel wat op pluis, alleen dan groter. (en lelijker)

Oja gisteren ben ik gestart bij GAM-Solar. Dit is tot nu toe erg leuk, gister heb ik vooral veel ingelezen en vandaag mocht ik de boekhouding leren en ook meteen doen.
Vanochtend alleen in een bush-taxi. Dit is echt een avontuur. Er zitten vaak gaten in het dak, de bodem is zo verroest dat daar ook gaten in zitten en de deur valt er soms uit. Er gaan ongeveer 30 mensen in zo'n busje.

Dit was zo wel lang genoeg denk ik, tot de volgende keer!






  • 03 Oktober 2017 - 20:47

    Jenriët:

    Hallo, lieve Corine,

    Leuk om je blog te lezen, meeste wist ik al maar dat je geen "wasarmen" vind ik nou jammer.

    Fijn dat je op je stage gelijk aan de slag kan en nu volhouden in de warmte werken, eerst een hele busreis.

    succes, lieve schat, xxxx jes mam.

  • 04 Oktober 2017 - 06:27

    Jenny:

    Lieve Corine,

    Mooi verslag, respect dat je het er vol houd.
    Ik was bij de eerste kakkerlak/ spin naar huis gevlogen, vind dat echt zo vies.
    Wel leuk dat je er met meerdere meiden bent, maak er wat van. Dit is een ervaring die je nooit meer zult vergeten.

    We kijken uit naar je volgende blog!!

    Liefs van ons,
    Marcel, Jenny, Suzan en Maud

  • 05 Oktober 2017 - 22:47

    Rolinde :

    Hey meid!

    Gaaf je belevenissen te lezen.
    In de eerste keer dat we contact hadden vond ik het heel sneu dat het toch wel vrij heftig was.

    Maar als ik het nu zo lees en zie komt het wel goed daar!
    Goed om te lezen.

    Ik wens je heeel veel plezier tijdens je bijzondere ervaringen daar.
    Gea en ik vinden het nu wel vrij stil in huize Veurink hoor ;)

    Ik zie uit naar je volgende verhaal!!

    Liefs

  • 06 Oktober 2017 - 09:46

    Erna:

    Hoi Corine,
    Wat een leuk verhaal om te lezen! Dat zal wel even omschakelen geweest zijn voor je! En dat heb je goed geregeld, met die niet-wasarmen van je

  • 06 Oktober 2017 - 22:30

    Iris:

    Lieve Corine,

    Wat leuk om iets van je te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Brikama

Gambia

Gambia

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2018

Celebrate the little things

21 December 2017

Eindelijk weer een blog

06 December 2017

Salam Maleikum

23 November 2017

Vakantie met Han & Naming ceremony

02 November 2017

Mangrove
Corine

Actief sinds 12 Jan. 2024
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 11308

Voorgaande reizen:

12 Januari 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

22 September 2017 - 18 Januari 2018

Gambia

Landen bezocht: