Wennen & Genieten! - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Corine - WaarBenJij.nu Wennen & Genieten! - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Corine - WaarBenJij.nu

Wennen & Genieten!

Blijf op de hoogte en volg Corine

11 Oktober 2017 | Gambia, Brikama

Nou hier mijn tweede blog en zoals je leest is raak ik een beetje gewend en geniet ik steeds meer!

Deze week was er een ongeluk gebeurd. Een auto en een bush-taxi waren tegen elkaar aan geknald. Beide ‘auto’s’ zaten totaal in elkaar. Ik vraag me af wat er met de inzittenden is gebeurd. Iemand die bij mij in huis woont, werkt in een lokaal ziekenhuis en zegt dat 90% van de mensen die op de eerste hulp binnenkomt al is overleden. Deze mensen worden vaak in plastic zakken naar het ziekenhuis gebracht.

We rijden af en toe ook langs SOS Children's Village The Gambia. Dit is schrikbarend groot. Het lijkt in NL zo’n ver van je bed show, hier sta je er toch wel vaak bij stil..

Maar ook een boel leuke dingen meegemaakt. We zijn naar de Craft Market van Brikama geweest. Hier worden houten souvenirs gemaakt. Allemaal met de hand! Heel erg knap en leuk om te zien. Vanaf daar zijn we met de bush-taxi naar Brikama gereden en hebben we stof gekocht voor onze Afrikaanse jurk. Ja we laten een Afrikaanse jurk maken!

Ik ben deze week een paar keer naar de markt geweest en heb hier een grappig verhaaltje over. We gingen naar de markt eieren halen voor ons avondeten: Boeren omelet. Heerlijk! Dus wij naar de markt. Ik zou de eieren doen, iemand anders de groente. Eieren koop je hier gekookt, dus het was al een hele zoektocht naar rauwe eieren. Uiteindelijk rauwe eieren gevonden en gekocht. Deze krijg je niet mee in een kartonnen doosje, dus ik had 18 eieren in een groen dun plastic zakje. Ik was zo bang dat de eieren kapot gingen, dus ik de hele tijd super goed op de eieren letten: op de markt, in de bush-taxi, laatste stuk lopend naar huis. Het ging allemaal goed. Thuis gekomen had ik de eieren op de bank gelegd, ging ik naar buiten om de buren te begroeten. Loop ik naar binnen, en jaja ik ga op die eieren zitten. Gelukkig hebben 14 eieren het overleefd…

Dit weekend ook (vaak) heerlijk aan het strand gelegen. Het strand is mooi en de golven zijn (vooral sochtends) heel hoog. Wij genieten hier ook volop van. Maar er is wel iets geks, namelijk dat sekstoerisme, daar kan ik nog niet aan wennen. Dicht bij op een groot strandbed liggen (vaak dikke) blanke mannen of vrouwen met een jonge gambiaanse man of vrouw. Heel apart. Maar goed als je dan de andere kant opkijkt, naar de zee, is het prachtig.

Bij ons in de tuin groeien enorme bananen. Ik vroeg de buurman wanneer we die konden eten, maar dit zijn dus geen gewone bananen. De buurman heeft me geleerd wat ik ervan kan maken: Fried Bananas. Je schilt ze, (het sap mag je niet op je huid krijgen dat brand), dan in stukjes snijden, dan in water met zout leggen, daarna in hete pinda olie gooien en klaar. Echt heerlijk! (Ik zeg hier wel “en klaar”, maar dit duurt lang, want ze koken op kolen.)

Onze collectie huisdieren is uitgebreid met Ratten en Muizen, heel gezellig. Op de markt heb ik een enorme sprinkhaan gespot. En hier vliegen super mooie vogels (deze zijn moeilijk te fotograferen).

  • 11 Oktober 2017 - 15:16

    Erna:

    Hi Corine,
    Fijn om te lezen dat je steeds meer gewend raakt. Haha, die eieren, ik zie het voor me

  • 11 Oktober 2017 - 18:52

    Hans:

    Ha Corine, leuk om te lezen, bewaar het recept en verras ons straks een met Fried Bananas

  • 12 Oktober 2017 - 22:42

    Oma:

    Leuk huisdiertje heb jij. Breng je die mee als je weer naar huis komt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Brikama

Gambia

Gambia

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2018

Celebrate the little things

21 December 2017

Eindelijk weer een blog

06 December 2017

Salam Maleikum

23 November 2017

Vakantie met Han & Naming ceremony

02 November 2017

Mangrove
Corine

Actief sinds 12 Jan. 2024
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 11343

Voorgaande reizen:

12 Januari 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

22 September 2017 - 18 Januari 2018

Gambia

Landen bezocht: