Afrikaanse namen & rijles - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Corine - WaarBenJij.nu Afrikaanse namen & rijles - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Corine - WaarBenJij.nu

Afrikaanse namen & rijles

Blijf op de hoogte en volg Corine

25 Oktober 2017 | Gambia, Brikama

De was doen is leuk. Ik maak er een soort waterballet van. Helemaal zeiknat na de was doen. De was doen duurt hier ongeveer 3 uur. Dit is eigenlijk net zoals in Nederland. Het verschil is alleen dat je hier 3 uur mega actief bezig bent, en in NL je het alleen maar in een trommel hoeft te stoppen.

Hier volgt schokkend nieuws: Ik ga stoppen bij GAM-Solar. Ik ga bij het Gambia College aan de slag. Bij GAM-Solar was het heel erg leuk met de mensen daar, maar het blijkt dat geen geld is om het project op te starten. Dus ik krijg bij GAM-Solar niet wat van de grond en ga hier niet 24/7 op kantoor afwachten. Volgende week hier meer over.

Wij hebben hier allemaal Afrikaanse namen gekregen:
Corine = Kumba
Esmeé = Assiatou
Vera = Isatou
Demi = Jainaba (tapalapa)
Julia = Binta
Kelly = Khaddy
Lisa = Fatou
We heten allemaal Jallow van de achternaam.
Demi eet heel veel tapalapa’s dus onze oude buurvrouw roept altijd naar demi Jainaba tapalapa! Jainaba Tapalapa!

Ik gebruik hier zeep van FA, hier staat op Paradise Moments. (meegenomen uit Nederland). In Nederland kijk ik niet eens naar de titel op de zeep, maar hier is het echt een paradise moment. Want:
1. Er is water (De douche werkt dan of ik douche met een emmer)
2. Al het stof gaat van je af
3. Het ruikt heerlijk.

Vrijdag zijn we naar Banjul geweest met Muna. Muna is een nieuwe vriendin. Ze heeft ons begeleid in de introductieweek en ging nu mee naar Banjul. Wij hadden allemaal verwacht dat Banjul wat meer ‘verwesterd’ was, maar dit is niet het geval. We zijn ook naar de haven geweest, daar werd ik ineens opgetild en op een vissersboot gezet. Daarna gebeurde hetzelfde met Esmeé. Wij wisten nergens wat van en Muna maar lachen. Had ze even geregeld..

Alles word mooi gemaakt voor het toeristisch seizoen. Er word geschilderd, schoongemaakt en er worden lampjes opgehangen! Iedereen luistert hier naar Rihanna. Nu lijkt het allemaal heel leuk, maar ik heb soms wel heel erg heimwee naar huis en naar Han. Afgelopen vrijdag was oma jarig, dus ik heb met haar gefacetimed! Super leuk!

Ook mijn 1e motorrijles gehad! Dit was zo gaaf. Samen met Vera:) Eerst een minuutje uitleg, en daarna: Rij maar. Super simpel, ahum.. hij sloeg de hele tijd af, maar op een gegeven moment lukte het. Deze week hebben we onze 2e les., we moeten even een berichtje sturen en dan is het geregeld. Wees niet gevreesd, ik ga nog niet de weg op hier.

  • 26 Oktober 2017 - 06:53

    Jenny:

    Hallo Corine,
    Gefeliciteerd nog met oma fijn dat je haar gesproken hebt.
    Goed om te horen dat je, je wel vermaakt. Vooral je motorrijles zo grappig die foto. In Nederland zit je alleen op de motor en jij hebt meteen iemand achterop.

  • 26 Oktober 2017 - 06:53

    Jenny:

    Hallo Corine,
    Gefeliciteerd nog met oma fijn dat je haar gesproken hebt.
    Goed om te horen dat je, je wel vermaakt. Vooral je motorrijles zo grappig die foto. In Nederland zit je alleen op de motor en jij hebt meteen iemand achterop.

  • 26 Oktober 2017 - 23:37

    Rolinde :

    Heeej meid!

    Leuk je verslag te lezen.
    Hoorde al van gea over je nieuwe project. Ben benieuwd. Alvast succes daarmee!
    Wat leuk, facetimen met je oma!!

  • 26 Oktober 2017 - 23:40

    Rolinde :

    Ik mis de helft van mn bericht als ik hem plaats zie ik.
    Wat ik nog wilde zeggen:
    Ik ga je snel weer eens bellen.
    Geniet!!
    Liefs Rolaat :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Brikama

Gambia

Gambia

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2018

Celebrate the little things

21 December 2017

Eindelijk weer een blog

06 December 2017

Salam Maleikum

23 November 2017

Vakantie met Han & Naming ceremony

02 November 2017

Mangrove
Corine

Actief sinds 12 Jan. 2024
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 11342

Voorgaande reizen:

12 Januari 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

22 September 2017 - 18 Januari 2018

Gambia

Landen bezocht: