Mangrove - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Corine - WaarBenJij.nu Mangrove - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Corine - WaarBenJij.nu

Mangrove

Blijf op de hoogte en volg Corine

02 November 2017 | Gambia, Brikama

Deze week weer leuke dingen gedaan, maar ik was ook ziek. Gister naar het ziekenhuis geweest, en heb geen malaria. Gelukkig maar.

We zijn naar Lamin Lodge geweest. Dit was zo mooi. We gingen op een vissersboot, door de mangrove bossen. Aan de bomen zitten heel veel oesters, deze worden door de vrouwen hier gevangen en daarna naar Europa gestuurd. De schelp blijft hier, deze word gerecycled tot verf of kippenvoer. (ik heb goed opgelet tijdens de rondleiding) We gingen ook wad-lopen, maar het water was zo diep, dat je tot je middel in de bruine drap tussen de mangroves stond. Wel heel gaaf. We hebben ook hele mooie vogels gespot!

Over mijn project. Ik werk dus nu in de ziekenboeg op het Gambia college. De ziekenboeg is een kamer met een aftans matrasje. Ze hebben bijna geen materialen. Qua medicijnen beschikken ze over paracetamol en een homeopathische zalf. Er werken vrijwilligers in de ziekenboeg. De vrijwilligers zijn verpleegkunde studenten van het college zelf. Ze vinden het lastig dat ze niet de hulp kunnen bieden die de patiënt nodig heeft. Ik ga kijken of er een oplossing is voor de financiën en ik ga een businessplan schrijven. De volgende groep zal dan verder gaan met dit plan. Verder zal ik jullie niet te veel vermoeien met details.

Zondag naar de kerk geweest. Er zaten 5 jongens/mannen voorin met Djembe’s en er was een drumstel. Er staat een groot koor voor in de kerk, de mensen in de kerk zingen super hard. Het is echt zo vrolijk! De pastor praat met super veel passie en schreeuwt door de kerk. Heel leuk!

Daarna kwamen we thuis, waren er in de straat 2 bruiloften. Er waren een heleboel vrouwen, met allemaal kleurrijke jurken, ze dansen heel uitbunding, er werd harde muziek gemaakt met djembe’s en fluitjes. Ik werd ook meegesleurd de ‘dansvloer’ op en moest dansen. Ik heb een filmpje toegevoegd zodat je de sfeer kan zien. Ik kan het namelijk niet heel goed beschrijven.

Deze week ook gekookt met AJ en Julia. Gefrituurde garnalen! AJ heeft voor ons gekookt tijdens de introductieweek: ontbijt, lunch en avondeten.

Han komt al bijna hier! Zoveel zin in.


  • 02 November 2017 - 17:01

    Erna:

    Hoi daar,
    Mooie avonturen beleef je!
    Heel veel plezier samen met Han op jullie reis

  • 02 November 2017 - 19:45

    Fred Smeding:

    Hoi Corine,

    Leuk om zo op afstand een beetje met je mee te kunnen leven.

    Gr. Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Brikama

Gambia

Gambia

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2018

Celebrate the little things

21 December 2017

Eindelijk weer een blog

06 December 2017

Salam Maleikum

23 November 2017

Vakantie met Han & Naming ceremony

02 November 2017

Mangrove
Corine

Actief sinds 12 Jan. 2024
Verslag gelezen: 835
Totaal aantal bezoekers 11335

Voorgaande reizen:

12 Januari 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

22 September 2017 - 18 Januari 2018

Gambia

Landen bezocht: